Villkor, policy och annan information

Kontaktuppgifter:

Vid frågor eller funderingar vill vi att du kontaktar oss på telefonnummer 0790771557 eller Chatta nu

Email-adress: admin@mobilmeckaren.se

Registrerat företagsnamn: Simon Johansson

Registrerat organisationsnummer: 900722-0719

Vill du skicka in din telefon på service? Se här!

Känner du för att äntligen få bukt med den trasiga skärmen, högtalaren, batteriet eller annat på din mobiltelefon? Att få din mobil lagad är jätteenkelt. Köp och betala för reparationen via hemsidan eller genom att kontakta Mobilmeckaren på annat sätt och lägga din order på en reparation. När din telefon har kommit fram till Mobilmeckaren så kommer den att repareras och returneras snarast möjligt. Du kan komma att behöva uppge mobilens modellnummer. Det är rekommenderat att du har ditt modellnummer redo redan innan du ringer. Modellnummer kan du hitta på baksidan av telefonen eller i mobilens inställningar. Ring gärna även om det är helg och du har funderingar. Vi debiterar ingen undersökningsavgift om varan skickas in utan att det är fel på den eller om varan har någon annan skada som inte går att åtgärda. Du betalar då bara för att få din enhet postad tillbaka till dig.

Väljer du att skicka in telefonen så paketera den väl med mycket bubbelplast. Skriv sedan följande på en bit papper och lägg i paketet:

  • Ordernummer
  • Din adress
  • Namn
  • Telefonnummer
  • Grundlig beskrivning på vad som är fel

Skicka paketet till:

Mobilmeckaren
Ekedalsgatan 9A
41466 Göteborg

Skicka gärna spårbart. Frakten tillbaka till dig bjuder vi på.

När vi har mottagit din enhet så repareras den vanligtvis inom 2 dagar och skickas sedan tillbaka med spårbar frakt från Postnord. Om du har beställt en reparation där reservdelen är restnoterad så reparerar vi din enhet direkt när reservdelen kommit.

Köpvillkor

Priser och betalning

Varornas pris är inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor:

Betalning med Klarna.

Klarnas villkor finner ni på https://www.klarna.com/se/villkor/

Betalning med Swish.

Betala gärna med swish. Scanna QR koden eller betala till mitt Swishnummer som du finner i kassan.

Ångerrätt

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Din ångerrätt gäller endast för varor. På tjänster som mobilreparationer har du rätt att ångra dig om du förskottsbetalar men ändrar dig innan reparationen utförs. Har vi redan påbörjat reparationen så går det inte att använda ångerrätt av uppenbara skäl.

Du har inte ångerrätt om:

Tjänsten påbörjats under ångerfristen med ditt samtycke.

När du utnyttjat din ångerrätt:

Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som den var i när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Det är upp till dig som kund att frakta tillbaka varan till Mobilmeckaren om du vill nyttja din ångerrätt. Mobilmeckaren betalar ingen fraktkostnad för varor som skickas tillbaka på ångerrätt.

Garantier och service

Garantier på reparationer: Du har 6 månaders garanti på din reparation. Om du på något sätt har skadat reservdelen så har vi ingen möjlighet att byta den på garanti. Den måste vara i nyskick. Till exempel om du vill byta en skärm på garanti så får den inte vara repig, kantstött eller ha någon annan skada som till exempel att den har lossat från sitt fäste, eller har sprickor. Med andra ord: Har du skadat varan så kan vi inte ta tillbaka den på garanti mot en ny.

På vissa varor på www.mobilmeckaren.se finns det även garanti på livslängd av varan (fabriksgaranti) på 1-2 år. Om du behöver skicka tillbaka något i ett garantiärende inom 14 dagar från att du mottagit varan så skickar vi en fraktsedel via email som ni skriver ut och fäster på paketet, sen kommer ett fraktbolag och hämtar upp produkten, utan kostnad. Om det visar sig att det inte är något fel på produkten ni skickar tillbaka så får ni själva stå för fraktkostnaden på tillbakavägen till er vilket kan bli dyrt, upp emot flera hundra kronor, så kolla noggrant innan ni öppnar ett garantiärende.

Har det redan gått 14 dagar efter att ni mottagit varan så kan det hända att ni själva får stå för frakten när ni skickar in varan till tillverkaren för fabriksgaranti. Detta är för att kunna hålla så låga priser som möjligt på våra varor då distributören endast står för frakten om ärendet skapas inom 14 dagar efter leverans.

Du har alltid 3 års reklamationsrätt enligt Svensk lag.

Vad ska du göra om paketet anländer skadat?

Alla våra artiklar lämnar lagret med förpackningen i perfekt skick. Det första du bör göra är att kontrollera att antalet mottagna paket matchar de skickade. För det andra, inspektera varje paket utvändigt med stor försiktighet för att se om det finns några tecken på att det har träffats av något eller blivit skadat, som stötar, bucklor, hål, eller om paketet är i dåligt skick eller något tecken som kan leda till misstankar om att varorna kan skadas. Det är obligatoriskt att lämna en anteckning och signatur på kurirens leveranssedel, antingen på papper eller digitalt stöd (PDA), “PAKET SYNLIGT SKADAT”. Att inte underteckna ett paket som SYNLIGT SKADAT och sedan presentera bilder som visar synlig skada på det leder till att ditt ärende avvisas. Om ditt paket lämnas utan att du är hemma kan vi absolut inte garantera att det går att göra något åt saken, men om det skulle hända att du får ett trasigt paket levererat när du inte är hemma så bör du kontakta kuriren inom 24 timmar och lämna klagomål och försöka öppna garantiärende.

Privat Policy

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som Mobilmeckaren har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta mig i så fall via e-post på admin@mobilmeckaren.se

Cookies

Denna webbutik använder sig av cookies enligt Electronic Communications Act, 25 juli 2003. En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.

Leveranser

Våran frakttid är 3-11 vardagar. Mobilreparationer och reservdelar kommer oftast inom cirka 3-4 dagar. Det går att ändra valuta på produktsidorna.


Ej uthämtade paket

Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller jag mig rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer

Returer sker på din egen bekostnad förutom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig.

När du utnyttjat din ångerrätt ska du,

om det gäller en vara: sända eller lämna tillbaka den till oss.

om det gäller en tjänst: hålla materialet tillgängligt för oss, om det inte medför besvär för dig.

Skyldighet om återbetalning:

Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan eller, om det är en tjänst, meddelandet om att du ångrat dig. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.

Vilka vi är

Vår webbplatsadress är: https://www.mobilmeckaren.se.

Vilka personuppgifter hemsidan samlar in och varför den samlar in dem

Kommentarer

När besökare lämnar kommentarer på webbplatsen samlar vi in de uppgifter som visas i kommentarsformuläret samt besökarens ip-adress och user agent-sträng som hjälp för detektering av skräpmeddelanden.

En anonymiserad sträng som skapats utifrån din e-postadress (även kallat hash-värde) kan komma att sändas till tjänsten Gravatar för att avgöra om du finns registrerad där. Integritetspolicyn för tjänsten Gravatar finns på https://automattic.com/privacy/. När din kommentar har godkänts kommer din profilbild att visas publikt tillsammans med din kommentar.

Inbäddat innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Dessa webbplatser kan samla in uppgifter om dig, använda cookie-filer, bädda in ytterligare spårning från tredje part och övervaka din interaktion med sagda inbäddade innehåll, inklusive spårning av din interaktion med detta inbäddade innehåll om du har ett konto och är inloggad på webbplatsen i fråga.

Hur länge vi behåller era uppgifter

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att vi behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.

För användare som registrerar sig på er webbplats (om sådana finns) sparar vi även de personuppgifter de anger i sin användarprofil. Alla användare kan se, redigera eller radera sina personuppgifter när som helst (med undantaget att de inte kan ändra sitt användarnamn). Även webbplatsens administratörer kan se och redigera denna information.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du har ett konto eller har skrivit några kommentarer på denna webbplats kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vart vi skickar dina upgifter

Kommentarer från besökare kanske kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.

Din kontaktinformation

Din kontaktinformation delas aldrig med annan part utan din tillåtelse

Ytterligare information

Hur vi skyddar din information

Din information skyddas med säker SSL anslutning.

Vilka procedurer vi har för dataläckor

Vid dataläcka stänger vi ner sidan och gör en polisanmälan ifall dataläckan uppkommit i samband med hackerattack. Du kommer isåfall att bli kontaktad om det berör dig. Alla korttransaktioner är skyddade av Payson och vi har aldrig åtkomst till dina kortuppgifter.

Från vilka utomstående parter vi tar emot data

Google Adwords visar reklam på Mobilmeckaren.

Vilket automatiserat beslutsfattande och/eller profilskapande vi gör med våra användaruppgifter

Inga

Branschkrav om delgivning av information

Du delges härmed att v följer GDRP lagar och om du inte får möjligheten att acceptera cookies så ber vi dig kontakta oss på admin@mobilmeckaren.se

Rulla till toppen
0
    0
    Din kundvagn
    Din kundvagn är tomTillbaka till butiken